söndag 28 april 2019

Greta-sekten.

Svenska PR-byråernas förening var helt enig om att ge årets Titanpris till Greta Thunbergs PR-kampanj, men Greta tackade nej till priset.

Reklambranschens Titanpris går till nyskapande kommunikation som inspirerar människor och bryter konventioner för hur företag och organisationer kan agera i samhället.

Prisarrangörerna säger sig i pressmeddelande förstår att Greta inte vill bli beblandad med PR-byråer. ”Att de avstår priset är en påminnelse till kommunikationsbranschen om vad som förväntas av oss från en ny generation medborgare och konsumenter.”

Priset från reklambranschen verkar vara en ovälkommen påminnelse för klimatsekten om att Greta har en stor PR-apparat i ryggen, något som klimataktivister gör allt för att förneka.

Det är konstigt hur det där med att rädda klimatet så gott som alltid innebär nya och höjda skatter, mindre pengar till folk, och ingen verkligt fungerade ersättning för existerande energikällor

Klimatfrågan är utan tvivel totalitarismens trojanska häst, nu slickar sig vänsterfascisterna om munnen: Äntligen har vi hittat ett sätt att införa den planekonomin vi alltid önskat oss.

Det är påfallande vilket auktoritärt tänk som ligger bakom väsentliga delar av Gretasektens tankar och klimatfanatism. Det får mig att tänka på nazisternas tanke om den starke ledaren.
Vad dessa auktoritetsdyrkande antiliberala stollar aldrig insett är att när maktövertagandet väl är genomfört så kommer de mest radikala alltid att ta makten och göra processen kort med de kompromissvilliga.
Man kan säga att i skuggan av kampanjen står nästa Hitler eller Stalin beredd att stiga fram när tiden blivit den rätta.

Inga kommentarer: