onsdag 10 augusti 2016

En ack så typisk artikel i Expressen.

Jag läser den här artikeln och jag stör mig på  vad kvinnan vill säga.
http://www.expressen.se/…/kvinnofortryck-har-ingen-etnicit…/

Det är inte så att jag tror att hon ljuger, däremot tror jag det är möjligt att hon överdriver lite för att hamra hem sitt budskap på ett kraftfullare sätt, Om det är så är hon inte den första som gjort det. Jag försöker inte heller förneka att det finns vidriga våldtäktsmän och ohyggliga människor som är svenskar, sådana människor finns i alla kulturer och alla slags ursprung.
Jag tror inte heller de flesta som är oroade över ökad vandalism och ett nästan nytt fenomen som gruppvåldtäkter eller gruppofredande av kvinnor tror att alla svenskar är änglar och ingen svensk man någonsin våldtagit en kvinna.
Men, det har inte med saken att göra. Det är bara klassisk teknik att ändra fokus i debatten från en sak till en annan, för man inte vill ta itu med eller prata om en viss sak.
Du kan se politiker göra det dagligen i nästan varenda intervju.
Det irriterar mig att så många av etablissemanget inom media och politik vägrar erkänna att vi har ett allvarligt problem i Sverige idag. Ett enormt problem med vandalism och ökat våld och en ökning av ofredande av kvinnor, med gruppvåldtäkter och brända polisbilar och no go zoner.
Det finns ett samband mellan stor invandring av människor från MENA området meden helt annan inställning till samhället och kvinnor än den svenska.
Statistiken visar att personer med den bakgrunden är överrepresenterade när det gäller våldsbrott, och särskilt våldsbrott mot kvinnor. Varför kan man inte erkänna att det är så? Säg det rakt ut.
Vågar man inte prata öppet om detta och inse att det finns ett problem så kan man heller aldrig lösa det.
Man kan inte sopa saker under mattan för evigt.
Börja inte snacka om att svenska män minsann också kan våldta och det brann en polisbil en gång i tiden också, det det är något vi alla redan vet.
Det hjälper inte kvinnor att man inte vågar erkänna problemet, det hjälper dem inte att poängtera ut att en svensk våldtog någon en gång också. Ta itu med problemet nu, men för att göra det måste man först erkänna att det finns ett problem. Artiklar som den här är till mer skada än nytta för de kvinnor som blir utsatta, därför att man förnekar att det finns problem, och då finns det heller inget att åtgärda.

Inga kommentarer: